Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-07-18, 07:52   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Fasta travodds?


Har just nu Bet365, unibet och svs som jag spelar på. Oddsen nu mer är dock ofta ganska snarlika.

Spelade på racebets under några år och de hade en del boostade odds, men stängde för svenska spelare i och med spelregleringen.

Toto2 var en riktigt bra sida jag spelade på senaste året, de körde boostade poler. Antar att deras dopade poler gjorde att de gick back och sidan stängde i år.

Nu till min fråga, finns det någon sida jag missat?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 09:44   #2
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Har just nu Bet365, unibet och svs som jag spelar på. Oddsen nu mer är dock ofta ganska snarlika.

Spelade på racebets under några år och de hade en del boostade odds, men stängde för svenska spelare i och med spelregleringen.

Toto2 var en riktigt bra sida jag spelade på senaste året, de körde boostade poler. Antar att deras dopade poler gjorde att de gick back och sidan stängde i år.

Nu till min fråga, finns det någon sida jag missat?
Betsafe
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 11:11   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Slog mig en tanke, måste vara otroligt skickliga dessa oddssättare...att ha koll på alla banor runt om i riket på vardagstravet(v75 är ju betydligt enklare, där skulle nästan jag kunna sätta oddsen på torsdag). Gratis lär dom ju inte göra jobbet heller, snarare borde dom ju kunna ha rätt skapligt betalt för detta, måste ju ändå finnas en viss lönsamhet, annars skulle dom ju välja att endast erbjuda de relativt lättsatta v75-oddsen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 11:41   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Slog mig en tanke, måste vara otroligt skickliga dessa oddssättare...att ha koll på alla banor runt om i riket på vardagstravet(v75 är ju betydligt enklare, där skulle nästan jag kunna sätta oddsen på torsdag). Gratis lär dom ju inte göra jobbet heller, snarare borde dom ju kunna ha rätt skapligt betalt för detta, måste ju ändå finnas en viss lönsamhet, annars skulle dom ju välja att endast erbjuda de relativt lättsatta v75-oddsen...
Ja, det är något av ett måste att man tillhör de topp 100 travnördigaste i Sverige och dessutom ha en rätt så god analytisk förmåga och bra siffersinne, om man skall sätta odds på svenskt trav. Tyvärr är ju inte travet särskilt stort, så det är lite si och så med betalningen till dem. De flesta profilerade spelläggare inom ATG Tillsammans tjänar mer. Det gör att spelavdragen blir höga och oddsen kommer sent när man ser hur landet ligger, för de måste jobba med annat också.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 11:43   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Betsafe
Gissar nu bara, orkar inte kolla då jag inte har Betsafe, men Betsson och NordicBet kör väl någon franchise av Racebets-odds? ... och Betsafe tillhör ju Betsson group så...

>> OP Nåväl, där lever Racebets vidare?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 11:56   #6
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, det är något av ett måste att man tillhör de topp 100 travnördigaste i Sverige och dessutom ha en rätt så god analytisk förmåga och bra siffersinne, om man skall sätta odds på svenskt trav. Tyvärr är ju inte travet särskilt stort, så det är lite si och så med betalningen till dem. De flesta profilerade spelläggare inom ATG Tillsammans tjänar mer. Det gör att spelavdragen blir höga och oddsen kommer sent när man ser hur landet ligger, för de måste jobba med annat också.
Att de är skickliga, ja, om det beror på oerhörda travkunskaper eller skicklighet på att agera bookie, det är frågan.

Snarare är väl förmågan att hantera system och hjälpmedel för insamlad information den avgörande förmågan , dagens oddssättare kallas väl , och är, traders!?

Bayesian inference är nyckelkonceptet för dagens oddsättning har jag hört? Kraftfulla system som hanterar detta tycks vara nutid och framtid, sen ska ju informationen in, vilket är en annan femma.
Det klassiska påståendet om att balansera böcker, förekommer det ens nuförtiden?


Själv kan jag tycka att en alltför skicklig oddssättare kommer att döda intresset för de fasta oddsen, om det nu ens är möjligt att vara så "duktig". Bättre att bjuda kunderna på lite överodds och limitera de som lyckas utnyttja det hela !

Måhända, här spekulerar jag, kan det vara effektivt att behålla en del välinformerade spelare för att på så sätt få information...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-07-18 klockan 12:11.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-18, 13:06   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Att de är skickliga, ja, om det beror på oerhörda travkunskaper eller skicklighet på att agera bookie, det är frågan.

Snarare är väl förmågan att hantera system och hjälpmedel för insamlad information den avgörande förmågan , dagens oddssättare kallas väl , och är, traders!?

Bayesian inference är nyckelkonceptet för dagens oddsättning har jag hört? Kraftfulla system som hanterar detta tycks vara nutid och framtid, sen ska ju informationen in, vilket är en annan femma.
Det klassiska påståendet om att balansera böcker, förekommer det ens nuförtiden?


Själv kan jag tycka att en alltför skicklig oddssättare kommer att döda intresset för de fasta oddsen, om det nu ens är möjligt att vara så "duktig". Bättre att bjuda kunderna på lite överodds och limitera de som lyckas utnyttja det hela !

Måhända, här spekulerar jag, kan det vara effektivt att behålla en del välinformerade spelare för att på så sätt få information...
De flesta jag vet som sätter/satt odds på trav försöker se allt och föra enkla anteckningar. Utöver det koll på vad tipssajter och tidningar säger, men det stannar ofta där. Resten är statistik, affärsmannaskap och limitering.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td